Hvordan man kan markedsføre et Seminar

Har du nogensinde forladt en seminar tænkning: Jeg kunne have gjort et bedre job end det! Før du begynder at tilmelde deltagere, tage et par minutter til at tænke over hvad du får ind. At sætte på et seminar indebærer planlægning, tid og penge. Forståelse af ins og outs af industrien vil gå langt i at hjælpe dig holde en vellykket seminar. That¡¦s hvor jeg kommer i. I de sidste 4 år, har jeg sat på over 4.000 seminarer og en håndfuld af nationale konventioner. Jeg vil hjælpe dig med at planlægge begivenheden, og sørg for, at nogen viser!
Den første ting, du skal overveje, er dit formål for at holde seminaret. Du forsøger at tjene penge på billetsalget? Eller penge efter klasse? Er du bare forsøger at få folk i døren? Dit mål med seminaret vil spille en stor rolle i den markedsføring metode, du vælger. Don¡¦t være bange for at tænke uden for boksen her. Mange virksomheder vil forsøge at gøre de fleste penge muligt på alle fronter. Denne grådige tog tankegang vil forlade din seminar mangler nogle meget vigtige elementer. Vælge en og holde sig med det. Mange seminar guruer ved, at de rigtige penge i forretningsområdet seminar i klassen efter salg. Dette kunne være opfølgende arbejde fra din instruktør, en efterfølgende uddannelsesseminar, en tilføjelse produkt, osv. Du ønsker alle at forlade med noget i hånden.
Nu hvor du har dit mål sæt, er det tid til at sætte skod i stole! Lad nogen narre dig til at tro, at en vellykket seminar skal koste en masse penge. Hvis din overordnede mål er at få eftersalgsservice klasse, eller fylde et rum overveje nogle af disse indstillinger:
Give det væk! Det er en radikal idé, men jeg er vokset til kender og elsker. Ved at tilbyde klassen gratis, fjerne du mange af barriererne for salget. Prisen er ikke et problem, og de vil forvente mindre fra dig. Det betyder ikke, at du skal spare på indhold, men deres forventninger vil være betydeligt lavere. Hvis du har ressourcer og tid, overveje at gøre en pre seminar call at røre base med alle der er tilmeldt. Det vil tilskynde eleverne til at dukke op til tiden, og hjælp opbygget et forhold til fremtidige salg.
Indsend en pressemeddelelse. Oprette en simpel pressemeddelelse (1 side eller mindre) fremhæver din virksomhed og dit seminar. Don¡¦t Glem ikke at inkludere din registrering telefonnummer. Indsend denne frigivelse til din lokale avis, og vente på at telefonen ringer. Hvis papiret beslutter sig for at samle den op-du får gratis reklame!
Cross-marketing muligheder. Afhængigt af seminaret, kan du muligvis finde cross markedsføring muligheder. For eksempel, hvis du lavede en økonomisk baseret seminar lære eleverne at indgive deres skatter, kunne du parre med en lokal skat forberedelse office eller revisor. De kunne afhente halvdelen af fanen marketing, eller reklamere for deres eksisterende kundebase. Mulighederne er uendelige. Jeg har haft nogle gode resultater ved at parre med lokale handelskammer eller bank kæder. De vil tilbyde deres seminar plads gratis og hjælpe med gratis reklame.
Lokale avis. Få et pristilbud fra din lokale avis. Lille by publikationer vil normalt koster mindre end $500 dollars, mens storbyområder kan køre så meget som $2000.
Afsendere. Direct mail er altid et populært valg, men har tendens til at koste lidt mere til at udføre. Overveje at give afkald på den dyre fire farve brochure i stedet for en målrettet brev, hånd underskrevet. De koster en masse mindre at reproducere og har tendens til at drage mere opmærksomhed end en masse mailer. Postkort er også en billig måde at nå frem til en stor gruppe af mennesker. Overveje at sende din afsendere til eksisterende kunder, eller du kan købe en målrettet adresseliste fra virksomheder som www.infousa.com.
Uanset hvilken metode du vælger, forsøge at få din kampagne rullende 2-3 uger før seminaret. De markedsføring stykker bør være i deres hænder inden for denne frist, noget før eller efter vil sandsynligvis gå ubemærket hen.
Nu hvor du har deltagere, skal du fokusere på seminaret, selv. Der er mange barrierer for voksnes læring, men de er nemme at overvinde. De vigtigste, som jeg har mødt har at gøre med formatet for klassen. Du ønsker at skabe et miljø, der fremmer teamwork og deltagelse. Instruktøren spiller en stor rolle i den samlede fornemmelsen af seminaret. De har brug for til at guide studerende til de rigtige svar, så de kan forsøge at finde svar i deres projektmapper eller blandt hinanden. Når du opretter en projektmappe, hold sætninger kort og til punktet. Undgå grammatiske fejl og langtrukkent stk.. Når det er muligt, skal du bruge punkttegn til at bryde op store mængder data. Hvis emnet fortjener det, tilføje masser af grafik eller screenshots. 65% af befolkningen er over visuelle elever, så sørg for at give dem masser at se.
Sidst men ikke mindst, fokusere på seminaret, selv. Don¡¦t bliver fanget i forplejning frokost eller komplekse opsætninger. Tilbud te og kaffe og masser af pauser i løbet af dagen. De er der at lære og forhåbentlig give dig deres penge, resten er bare detaljer!
Copyright 2005 den kraftfulde promotor

En tanke om “Hvordan man kan markedsføre et Seminar”

  1. I would like to thnkx for the efforts you’ve put in writing this website. I’m hoping the same high-grade blog post from you in the upcoming as well. In fact your creative writing skills has inspired me to get my own website now. Really the blogging is spreading its wings fast. Your write up is a good example of it.

Skriv et svar til Markus Elm Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *