Giv dig selv en Boss’ dag gave

Bliv en bedre boss og høste fordelene
En anden interessant undersøgelse blev udført. En, der skal virkelig fange vores opmærksomhed. Det afslører, at medarbejdere, der er gladere og behandlet godt, giver bedre resultater end dem, der er utilfredse. Og de fleste frontlinje arbejdstagere er ulykkelig og leder andre steder efter arbejde.
Nej, det bør ikke overraske os. Men en eller anden måde det gør. Det overrasker os først, fordi vi er bedøvet, at en undersøgelse skulle gøres for at bevise noget, der er så indlysende. Resultaterne af undersøgelsen bør ikke være så overraskende som det faktum, at det blev gjort på alle! Når vi tilbagesøge der, kan så det undre os fordi vi ikke er klar over, at de fleste frontlinje medarbejdere ikke er glade, og de ikke føler, at de behandles godt på arbejdspladsen.
Uh! Dette skal gøre os se pÃ¥ os selv, hvis vi er ledere. Men vi mÃ¥ give os selv en pause… Vi er ikke den dÃ¥rlige fyr! Jeg tror jeg ved hvorfor og hvordan dette sker.
Positionen eller anden mÃ¥de ændrer os om vi kender det eller ej! Min egen forskning, og mit arbejde med tusindvis af frontline vejledere, føre mig til at tro, at der er et klart og enkelt svar: vi bliver sÃ¥ opslugt af holdning, vi mister den ‘person’ vi tror og ved selv at være. Det er ærgerligt, fordi det var sandsynligvis den personable person, som fik os denne højere position!
Sjov-kærlig, spontan, smilende person vi tænke os som har morphed i en alvorlig, utilnærmelig, distraheret, vanvittig boss, koncentrerer sig om krav i holdning, at miste den person vi var og glemme de mennesker, der arbejder for os. Det øjeblik, vi koncentrere os om arbejdet og det endelige produkt og ikke de mennesker, der producerer dette produkt, vi bliver ‘position’ og efterlade den person, der vedrører andre pÃ¥ det personlige plan. Vi ønsker at være vellykket og gøre et godt stykke arbejde. Vi mener tager sagen sÃ¥ alvorligt er en del af pakken. Oooops. Stor fejl.
Denne seriøs tilgang til positionen pÃ¥virker ikke kun negativt vores arbejdstagere, men os, ogsÃ¥. NÃ¥r vi kommer til et giftigt niveau af ‘position’, det er som regel smertefulde: vi føler sig misforstÃ¥et, overvældet, krise-orienterede, over-stressede og vi begynder at hade vores job, og mÃ¥ske vores kollegaer, som vi kan have tidligere elskede. Andre ser dette og de begynder at vige tilbage fra os. Denne cyklus sker sÃ¥ ofte, at mange tilsynsmyndigheder Afslut senest 3 Ã¥r efter kampagnen.
SÃ¥ kommer her resultaterne af undersøgelsen i. Vejledere skal minde sig selv om, at uanset hvad de tror er i, de er virkelig i ‘human services’. Uanset hvad virksomheden gør: gøre widgets, producere soft eller hardware, sælger via telefonen; NÃ¥r du bliver en frontline vejleder mÃ¥ din prioritet være de mennesker, der er ansvarlige for dig, da det er disse mennesker, der producerer det endelige produkt. Arbejde eller det endelige produkt er ikke længere din prioritet. Intet arbejde er gjort godt hvis folk ikke er glade for at gøre det. SÃ¥ ikke miste din ‘person’ til ‘position’.
Og her skal vi mindet om, hvorfor mennesker forlader deres job (dette, fra endnu en undersøgelse). De fleste mennesker forlade, fordi de ser deres vejleder som et ryk, og for det andet de forlader fordi de ikke føler sig anerkendt, anerkendt eller værdsat. Vi kan igen blive den ‘person’ kendt for at være talentfuld, kunne lide og derfor fremmes, ved at huske betydningen af de mennesker, der gør jobbet. Stoppe den onde cirkel. Lysne op! Smil. Besøg. Hav det sjovt. Det er en win-win situation!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *